Swebar leverantör till landslaget

Swebar officiell samarbetspartner

Swebar har valts ut som officiell samarbetspartner åt svenska dam- och herrlandslagen i fotboll. Inför sommarens stora händelse anses Swebars proteinbars vara en viktig del i spelarnas återhämtning.

- Det är fantastiskt roligt att samarbetet med SvFF fortsätter och att vi får vara med och bidra till damernas stora resa i sommar. Vi ser det som ett hedersuppdrag, säger Sara Poulenc, brand manager för Swebar.

Överenskommelsen med Svenska Fotbollförbundet innebär att Swebar fortsätter som officiell leverantör åt dam- och herrlandslagen, ett samarbete som inleddes redan förra året tillsammans med herrlandslaget och som nu fördjupas under 2019.

Limited edition proteinbar och stöd till fotbollen

Som ett startskott på samarbetet lanseras i dag Swebar SvFF Fondant au Chocolat, en limited edition proteinbar. Med anledning av damernas kommande landskamper i Frankrike har den fått en tydligt fransk smakprofil, utvecklad av Swebar och Svenska Fotbollförbundet

Nytt för i år är också att 1 krona per varje såld Swebar via föreningarna går direkt tillbaka till idrotten.

- Vi älskar sport och brinner för att inspirera folk till rörelse. Genom att skänka 1 krona per såld bar via föreningarna hoppas vi kunna bidra till ännu starkare förutsättningar för svensk fotboll, säger Sara Poulenc.

Stort fotbollsår för båda landslagen

Damlandslaget har ett stort fotbollsår framför sig och inleder med en viktig sommar i Frankrike. Under året spelas även EM-kval för båda landslagen. Med ett intensivt tränings- och matchschema är återhämtningen högsta prioritet. Swebars proteinbars blir en viktig del när spelarna ska fylla på energidepåerna efter träningspass och hårda matcher.

- Vi inledde ett samarbete med Swebar under 2018 eftersom vi fann deras produkter spännande och uppskattade av spelarna. Utfallet blev väldigt lyckat och det är då extra roligt att vi kan fördjupa samarbetet under 2019 där Swebar även ser vilken bra marknadsföringskanal Svensk Fotboll är, säger Matthias Johnsson,Svenska Fotbollförbundet.

Svenskt alternativ inom sportnutrition

- Vi uppskattar att fotbollsförbundet har valt oss. Vi har en stark ställning inom sport och träning och vårt mål är att alltid vara det självklara svenska alternativet. Vi ser fram emot väldigt många matcher tillsammans, säger Sara Poulenc.

Swebar är ett svenskt varumärke med lång erfarenhet av sportnutrition. Sortimentet omfattar kosttillskott och proteinbars i 25 goda smaker, inklusive bars med lågt sockerinnehåll.


Swebar Chokladfondant

Fotbollens egen proteinbar - chokladfondant!

Swebar är officiell samarbetspartner åt både dam- och herrlandslaget i fotboll. Som ett startskott på samarbetet lanseras Swebar SvFF Fondant au Chocolat, en limited edition proteinbar med fransk smakprofil utvecklad av Swebar och Svenska Fotbollförbundet.

- Swebar SvFF Fondant au Chocolat är en proteinbar för alla som älskar choklad. Vi hoppas att den ska ge extra energi till damerna och alla träningsälskare under våren och hela sommaren, säger Sara Poulenc, brand manager för Swebar.

Swebar är en välkänd leverantör av proteinbars och har 25 goda smaker i sortimentet. Den nya proteinbaren med fransk chokladsmak passar extra bra inför damernas viktiga fotbollssommar i Frankrike, med många tuffa landskamper på schemat.

Den nya proteinbaren Swebar Fondant au Chocolat finns i dagligvaruhandeln och i E-handel med lansering den 8 april.